Thursday, June 30, 2011

bahasa jepun

sekarang aku tengah berusaha belajar bahasa jepun. taff giler ah wa cakap sama lu. ek, ape motip aku belajar bahasa orang lain? tak bangga dengan bahasa sendirik ke? tak, sebab aku nak tambahkan lagi ilmu.

memula aku musti belajar mengeja. bab nak faham maksud ayat belakang kira. setakat ni aku belajar hiragana dulu. nak kenal huruf. katakana entah. sebab aku pun fening-fening lalat pasal bahasa jepun ni. weh kanji tu afe fulak? hahaha

korea lagi senang kot. consonants and vowels dia pun cepat tangkap. nak tulis pun daklah melalut ke laut. tak berbelit macam bahasa jepun. anda tengoklah sendirik tulisan hiragana sebab beliau ade iras-iras cacing kerawit. har har har (gelak hamzah)

"Cina?"

err no komen, aku kurang gemar bahasa nih. pasal bunyi dia macam "cong ceng cong ceng." plus tiap-tiap hari rakan sekelas aku membebel dengan bahasa dia so aku jadi muak dan menyampah. zorry. kikiki

Kongsi Gelak;
saya tak hot saya cool
8)

thank you! :D




2 comments:

Nami said...

ME STOP LEARNING FROM DIZ LANGUAGE.
CANNOT FOLLOW LE KANJI.

KANJI DARI CINA SO SIAPA TAK MINAT CINA JANGAN BELAJAR. HEHE

Kongsi Gelak said...

@Nami, ek kanji dari cina? err err nak berhentilah macam ni.