Monday, July 18, 2011

cikgu

esok beg berat. mood pun berat. lagi-lagi buku teks berat =.="

kadang-kadang aku hangin jugak dengan cikgu sekian sekian binti sekian. dia nikan, bile time masuk kelas, bagi salam terus bagi kiteorang duduk. doa cikgu? damn patutlah ilmu tak masuk. aku nak tegur pun aku malu. ye lar, cikgu. kang dia ingat aku kuang hajo, nak mengajar dia. tapi, kadang-kadang aku ade terfikir, tak payah nak tegur, cikgu dah besar boleh pikir sendirik. dia lebih mementingkan mata pelajaran, "cepat-cepat kene masuk bab baru." nak amik masa doa tak sampai 50 saat pun lokek.

buku mata pelajaran die jugoklah yang paling berat. buku teks tebal 800 m/s, buku latihan, buku nota, buku lejar. tu belum masuk buku cikgu lain yang ringan. beg aku berat buku die conquer habis. kadang-kadang die tak masuk, buat berat beg aku jer. kalo tak bawak nak report kat pengetua konon. kau tu tak masuk aku kecoh ke duh. dan yang paling aku gegham, die tak jenis tak kesah "buku berat sikit takpe." die cakap senang, dia bawak beg sandang, buku teks. terkilan aku dengan sikap cikgu aku ni. aku dah mula berfikir dia langsung tak layak jadi cikgu.

sampaikan aku beriya-iya nakkan sekolah aku buat banyak program khas untuk P.Akaun. yosh aku tau die cikgu aku, bagi ilmu, kau kutuk-kutuk tak berkat ilmu. tapi aku cam tak sukelah dengan die ni.

cikgu yang paling aku suka. cikgu sekian sekian bin sekian aka cikgu disiplin form 3 merangkap guru kelas kami. dan juge cikgu sains kami yang sangat tak lokek nak kisahkan tentang pengalaman beliau. :)

jangan nak memilih cikgu, sama jer, janji dia bagi ilmu. *tett kau salah. aku rasa sangat penting pilih cikgu sebab kalo cikgu yang tak ngam buat aku tak dapat tangkap apa yang dia ajar.

Kongsi Gelak;
saya tak hot saya cool
8)

thank you! :D




No comments: