Friday, July 29, 2011

SPM tinggal 10 hari lagi

dengan ini aku nak umumkan exam tinggal 10 hari lagi. nebes tak nebes tak? ok calon-calon SPM ini akan menduduki di dalam dewan besar gedabak ya amat. aku sendiri tak boleh nak gambarkan.

bakal-bakal doktor, engineer, usahawan, kerani bank, yang sekolah vokasional bakal chef, designer, photographer aku doakan korang semoga berjaya. dengan adanya masa yang masih bersisa ni korang jangan main-main. buatlah solat hajat. baca nota ringkas. JANGAN HAFAL. sebab kalau korang tak faham aku tak rasa korang takkan boleh jawab. lagi-lagi last minute, mungkin korang akan STRESS.

korang mesti ada inisiatif dan obligasi! elakkan dari dapat penyakit. buat latihan banyak-banyak. jangan main game. berchatting. SPM sangat penting. result nilah yang akan korang bawak bile nak interbiu. okay PMR pun.

result bagus pun susah nak cari kerja apatah lagi kalau result teruk, peluang mencari pekerjaan sangat tipis. aku tak tahu itu wallahualam. nasib sape-sape kita tak tahu. tapi at least korang perlu ada inisiatif untuk berjaya. sapelah tanak berjaya. nak buat mak apak bangga! walaupun korang lawan kata-kata diorang tapi mesti perasaan nak buat diorang bangga dengan pencapaian korang. semoga korang berjaya. penat wei jadi ceramah tak berbayar.

p/s: Ramadhan al-Mubarak bakal menjelang. kalau ade salah silap maafkan saya. kadang-kadang saya ni tak nampak kesilapan. dan lagi satu, ambil kesempatan di bulan Ramadhan menahan dari membuat perkara negatif. ingat wei, time Ramadhan setan sumer dah kena ikat, dia dah tak boleh nak hasut kau. tapi kalau kau buat jahat itu maknanya perkara negatif dah sebati dalam diri kau. jadi, ambil peluang ni tambah-tambahkan pahala. B)

Kongsi Gelak;
saya tak hot saya cool
8)

thank you! :D




No comments: