Sunday, June 26, 2011

review e-novel Kami Budak Cool

dah lama gak aku hantar e-novel aku kat Penulisan2u. dalam bulan Mei gitu. but pastu aku stop... malas nak sambung bab 2, sebab aku ketandusan idea. sekarang baru aku tau feel seorang Penulis. nak kerah otak tu yang menyakitkan hati. :'(

basically novel aku pasal budak-budak remaja zaman sekarang. lelaki mestilah cool, tak mainlah hot-hot ni. hehehe. and alhamdulillah ade gak yang suke novel aku sampai ade yang suruh aku sambung lagi. maaf ye cik, saya malas nak karanglah. lagi pun saya rasa saya patut lebih fokus untuk B. Melayu tahun ni. hahaha.

kenapa aku pilih budak lelaki? ENTAHLAH. aku rasa aku cuba nak tonjolkan kelainan dari segi jalan cerita. normally kalo ko biasa bace novel mesti jalan cerita dia...

hidup susah
jumpa musuh lama
ada masalah
kawin kontrak
jatuh hati
jeles
lari
cari penyelesaian
masalah dah selesai
kahwin
ade anak banyak giler. hehehe.

aku raselah. so dengan ini aku isytiharkan novel alaf baru. pasal zaman remaja-remaja sekarang. nak diikutkan aku takdelah tahu sangat pasal life budak-budak sekarang. tapi aku mau hantam sajolah.

ini die sedikit sedutan untuk bab 2!

Syakir membawa keluar laptop. Broadband dicucuk. Seperti biasa, internet lembab macam kura-kura. Damn it! Syakir mendengus. Hari ini dia tidak ke sekolah. Terasa sakit gila kaki pasal berlari dalam acara marathon semalam. Nampak macam tipu, tapi ini reality daa. Pak Misai melentik tu otak dia pun bukannya betul sangat!

Kaki diurut. Sakit, sakit dan sakit. Berapa banyak kali kau nak sebut sakit hah? Syakir membebel bersendirian. Mata ditala ke arah screen laptop. Laman facebook dibuka. Keluar satu mesej dari IM Syakir. Izz?

Izz: hoit, kau tak gi skola ke ah?
Syakir: kau ckp org tp kau sendiri pun same.

Diam selama lima minit. Sah budak ni tengah main
game sampai aku pun dihiraukannya.

Izz: Kir, esok kau dtg x?
Syakir: Insya-Allah...
Izz: eh, kau kene dtg, psl geng ckp esok ade dak baru.
Syakir: dak baru? sape sape?
Izz: kalo nak tahu, wajiblah dtg. HAHAHA...
Syakir: ni mane diorang dpt tahu?
Izz: ah, itu kau x perlu tahu. yg penting kau kene dtg.
Syakir: tapi..
Izz: bye darling.. mmuah!!! ♥ ♥ ♥
Syakir: gay...

Syakir bersandar pada kerusi. Rambut dilurut ke atas. Fikirannya kusut. Siapalah agaknya budak tu...

"Tok tok tok." Ketukan pintu membuatkan Syakir tersentak.

excited tak? :)

Kongsi Gelak;
saya tak hot saya cool
8)

thank you! :D




No comments: