Wednesday, April 6, 2011

tutorial: hilangkan blog title dan description

cube klik header aku, takde pape yang keluarkan? korang bertuah dapat jumpa tutorial ni. sebab berdasarkan apa yang aku kaji, ramai bloggers (terutamanya yang mempunyai header bersambung) pasti terfikir... "blog aku dah cantik, tapi alangkah cantiknya KALAU HEADER AKU NIH KALAU KLIK TAK PAPE YANG KELUAR!!!" *aura bengang.* HAHA, ini imaginasi aku semata-mata.

takpe, rahsia ni pasti akan terbongkar punya. hehe

pergi design> Edit HTML. Tekan CTRL+F serentak. search kod nih:
#header h1 dan #Header .description
pastu masukkan kod di bawah nih pada penghujung kod-kod di atas:
display:none;
nota tempek kat dahi: tapi harus diingatkan, bila nak upload gambar placement dia 'Behind title and description.'

p/s: nak copy boleh tapi jangan lupa kredit aku. HAHA

thank you! :D




No comments: